Nedávno jsem narazil při prohlížení stránek o Minas Tirith a Pánovi Prstenů na tento zajímavý projekt. Zaujal mne, a tak jsem si řekl, proč ho tedy nepřiblížit širšímu okolí a vám.
"The Minas Tirith Project" vznikl na začátku roku 2004 je tvořen členy komunity "CG Society - společenství digitálních umělců" a je stále aktivní. Jedná se o nekomerční projekt, který si klade za úkol zpřístupnit běžnému uživateli plně trojrozměrný model Minas Tirith na PC. To ale zdaleka není tak jednoduché. Město(Minas Tirith) totiž čítá stovky unikátních budov. Grafika projektu je vytvářena převážně v programu 3ds max.
Výsledným produktem je pak prohlížeč města v reálném čase tak, jak si pozorovatel/uživatel přeje, který sestavil programátor Flavien Brebion. Vše je plně texturované, detailní. Projekt obsahuje milióny polygonů(mnohoúhelník), pro představu: takové množství nenajdeme v žádné dnešní 3d hře.
To si však klade také poněkud vyšší požadavky na hardware.
Minimálně
Cpu: 1 GHz, Ram: 512MB, Grafická karta: Nvidia Geforce 3+(vyjma GeForce MX) or ATi Radeon 8500+, 128MB
Doporučeno je
Cpu: 2 GHz, Ram: 1024MB, Grafická karta: Nvidia Geforce fx 5700+ or ATi Radeon 9800+, 256MB
Bohužel Minas Tirith viewer(jméno programu) neběží nativně ani emulovaný pod operačním systémem GNU/Linux, BSD-like systémy a windows 95 a 98.
Zajímavé je také to, že přidat se k projektu může každý, kdo má pokročilejší znalosti s 3d modelováním. Momentálně se hledá například konceptní umělec(zajišťuje modelářům a grafikům materiály) a modelář(samotné 3d modelování). Bohužel je nutné portfolio dosavadních výtvorů.
současný tým se skládá z:
Funkce | Jméno (Přezdívka) |
---|---|
Vedoucí projektu | Pier Janssen (Pjanssen) |
Asistent vedoucího projektu | Wilco de Kreij (WdeKreij) |
Modelář budov | Alexi Chabane |
> | Darren Frenette (Dern) |
> | Eric Roquefort (Nerick) |
> | Koen Jansen (Kjwjansen) |
> | Pier Janssen (Pjanssen) |
> | Raul Varela (rava12) |
> | Sascha Henrichs |
> | Simon Barsky (Synthesizer) |
> | Török Csaba (theobaldo) |
Modelář soch | Vladimir Minguillo (Vladiseco) |
> | Volodymyr Dergachov (Deryk) |
Grafický Programátor | Flavien Brebion (Ysaneya) |
Vývojář v MaxScriptu(jazyk 3ds max) | Andre Hotz |
Grafik textur | Daniele Bigi (pemy) |
> | Stefano Tabacco (stefanoTabacco) |
Konceptní umělec | Mehmet Sait Sener (Aranel) |
> | Pablo Eirín (Bogoux) |
> | Pawel Hordyniak (Pawlack) |
Malíř grafických masek | Vial Rouat (Zon Wernor) |
Hudební a zvukový designer | Alex Pfeffer (Waywyn) |
Webdesign | Wilco de Kreij (WdeKreij) |
> | Emiel Klein-Ovink |